Україна, Румунія та Болгарія на рівні міністерств визначили «спільні дії для співпраці з міжнародними організаціями щодо масштабної екологічної катастрофи в Чорному морі, викликаної забрудненням мазутом», повідомили у Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України, посилаючись на міністра Світлану Гринчук. За інформацією відомства, Гринчук провела онлайн-зустріч з міністром охорони навколишнього середовища, водних та лісових ресурсів Румунії Мірчою Фекетом та в.о. міністра навколишнього середовища та води Болгарії Петаром Дімітровим.
Посадовці досягли домовленості щодо «координації спільних зусиль для обмеження виходу застарілого флоту РФ у Чорне море, оскільки це становить потенційну загрозу для морської екології». Вони також зазначили, що «для нас залишається серйозною проблемою відсутність перевірених даних про наслідки аварії російських танкерів 15 грудня 2024 року та подальше поширення мазуту».
Зі слів представників Міндовкілля, «на сьогоднішній день супутникові знімки свідчать про те, що забруднення російським мазутом досягло міста Євпаторія. УкрНЦЕМ продовжує вести спостереження за розвитком надзвичайної ситуації».
Гринчук підкреслила, що «наша співпраця не є послугою для України, а спільною відповідальністю. Чорне море об’єднує декілька європейських країн. Незважаючи на те, що математичні моделі не показують рух плями на захід, наслідки аварії російських танкерів становлять ризики для всього Чорного моря. Це десятки кілометрів мазутної плівки на поверхні води вглиб Чорного моря, тисячі кілометрів забрудненого узбережжя, десятки загиблих птахів та дельфінів, а також порушення харчових ланцюгів в екосистемах».
За попередніми оцінками екологічних інспекторів, витік мазуту завдав шкоди екосистемі Чорного моря на суму понад 14 мільярдів доларів США. Гринчук також повідомила, що Україна вже звернулася до секретаріатів різних міжнародних конвенцій, включаючи ООН, UNEP, ЮНЕСКО, Європейський Союз та Міжнародну морську організацію (IMO). Вони отримали відповідь від Секретаріату Комісії з захисту Чорного моря від забруднення щодо необхідності термінового скликання засідання для обговорення цієї ситуації.
kрім того, 27 січня питання буде розглянуто на засіданні Підкомітету ІМО з проблем запобігання забрудненню. Два танкери «Волгонефть» з мазутом зазнали аварії в Керченській протоці 15 грудня 2024 року – за основною версією, через шторм. Внаслідок інциденту стався розлив нафтопродуктів. Згідно з повідомленнями російських ЗМІ, «Волгонефть-212» перевозив 4300 тонн мазуту, а приблизно таку ж кількість нафтопродуктів мав на борту й «Волгонефть-239». Пізніше Морспасслужба Росії повідомила, що в результаті аварії танкерів у Керченській протоці в Чорне море витекло 2400 тонн нафтопродуктів.