Наразі російські військові кораблі, що перебувають у Середземному морі, супроводжують вантажі, які перевозять з сирійського порту Тартус. У Чорному морі, флот Чорноморського флоту Росії залишається переважно в Новоросійську, а деякі кораблі знаходяться в Криму. Про це в ефірі телемарафону повідомив представник Військово-морських сил ЗСУ Дмитро Плетенчук. Він зазначив, що в Середземному морі російські бойові кораблі супроводжують конвої, які евакуюють техніку з Сирії.
"Кораблі продовжують перебувати в морі, рух є. Вони пересуваються в різних напрямках – як на схід, так і на захід в Середземному морі, тобто процеси тр тривають", – сказав він.
Плетенчук також підкреслив, що якщо база в Тартусі буде закрита для російських військових, то у них залишаються альтернативи в цьому регіоні, зокрема, дружні уряди в Африці. Він зазначив, що Сирія слугувала росіянам як логістична база для їхньої діяльності в Африці, де Москва має численні інтереси.
"Там працюють підрозділи, що раніше входили до складу так званого "Вагнера". Вони не зникли, і їхні інтереси також залишаються. Отже, їх потрібно забезпечувати," – констатував Плетенчук.
Він додав, що наразі логістичні можливості для Росії в цьому регіоні залишатимуться практично незмінними. "Ситуація значно ускладнилася після закриття Босфору (через війну в Україні). Туреччина закрила протоки для так званого "сирійського експреса", короткого маршруту з Новоросійська до Сирії і надалі до Африки," – пояснив військовий.
У свою чергу, в Азово-Чорноморському регіоні майже всі російські кораблі базуються у Новоросійську. У Криму залишилися лише кілька суден, які не можна вважати бойовими кораблями Чорноморського флоту Росії – це, переважно, судна забезпечення або непрацюючі бойові одиниці.
Також в регіоні Каспію є кораблі-носії крилатих ракет, але наразі, за словами Плетенчука, підтверджень використання такої зброї не надходило.
Як повідомляв УНІАН, раніше Дмитро Плетенчук інформував, що російські війська зменшили частоту перевезення вантажів через Кримський міст, збудований незаконно. Окупанти не можуть повною мірою використовувати цей маршрут через раніше отримані ушкодження. Використання залізничної складової для перевезення важкої бронетехніки є ризикованим.
"Автомобільна частина цього комбінованого мостового переходу залишається доступною, техніку можна перевозити на тралах. Також є можливість перевезення боєприпасів і особового складу вантажівками," – додав Плетенчук.