Порцелянова війна: чи зможе вона завоювати серця Американської кіноакадемії?

«Ми – звичайні люди у незвичайній історії. В Україні це війна професійних нападників проти захисників-аматорів». Так говорить режисер «Порцелянової війни» Слава Леонтьєв у офіційному трейлері фільму. Цього року цей документальний фільм є головним кандидатом на «Оскар» для України. Він потрапив до короткого списку претендентів на нагороду Американської кіноакадемії і вже отримав найвищу нагороду на Міжнародному фестивалі незалежного кіно «Санденс». 4 лютого у Києві відбувся закритий показ, щоб більше людей дізналися про цей погляд на українську війну.

На заході не були присутні ні американський режисер Брендан Белломо, ні український – Слава Леонтьєв, оскільки обидва взяли участь у промотурі Сполученими Штатами. Як повідомила журналістам Радіо Свобода Поліна Бучак, керівниця кінопрограми Razom Cinema фонду Razom for Ukraine, який надав фінансування для фільму, режисери зараз спілкуються з членами кіноакадемії та організовують спеціальні покази. Члени знімальної команди помічають, як змінилася ситуація з моменту початку зйомок після повномасштабного вторгнення.

«Порцелянова війна» – це спільний проект Америки, України та Австралії. Слава Леонтьєв, який є художником-керамістом і головним героєм фільму, спільно з американським режисером Бренданом Белломо створили цю документальну стрічку, що розповідає про українських митців з Харкова під час війни. Вони виготовляють порцелянові фігурки для прикрашання зруйнованих будівель.

Фільм містить елементи анімації, створені польськими фахівцями, а саундтреком стала пісня гурту DakhaBrakha. Оглядачі видання Guardian відзначають, що, хоча «Порцелянова війна» не є пропагандою, її дух дозволяє доторкнутися до небезпечних тем, проте акцент робиться на красі ландшафтів України та силах мистецтва.

Брендан Белломо планував зняти короткометражний анімаційний фільм про діяльність харківських художників, але повномасштабне вторгнення змусило його та Славу змінити плани: американський режисер запропонував знімати реальні події війни, і Леонтьєв погодився, запросивши до проекту свого друга Андрія Стефанова на посаду оператора.

Андрій не мав досвіду в операторській роботі: раніше він вирощував виноград у Криму, займався живописом та фотографією, але ніколи не знімав. «Слава представив мене Брендону, сказавши, що я не знімаю, але розберуся. І я дійсно розібрався», – ділиться він, зізнаючись, що його особисті переживання стають важливою частиною фільму.

На допрем’єрному показі була також Катерина, військовослужбовиця, сержант, яка брала участь в обороні Харкова. Відео, зняте нею, стало частиною фільму, відображаючи бої за Харків, Бахмут і Куп'янськ.

«Не було сценарію і запитів, ми спостерігали за тим, що відбувається. Це були реальні бойові дії», – розповідає Катя. Вона зазначає, що нинішня версія фільму дещо цензурована й виглядає інакше, ніж оригінал, але, за її словами, важливо, щоб міжнародна спільнота дізналася про правду війни.

Кінокритики вважають, що «Порцелянова війна» знайшла свій шлях до сердець закордонних глядачів. «Час шокувати світу кінематографом минає. Потрібен новий підхід», – вважає експертка Лєна Чиченіна.

Оператор Андрій Стефанов зазначає, що вже на фестивалі «Санденс» глядачі дуже позитивно реагували на стрічку. «Вони аплодували, і це справило враження», – каже він.

Катя і Андрій спокійно ставляться до можливості отримати «Оскар», тоді як представники фонду Razom for Ukraine налаштовані оптимістично. Дора Хом’як, її очільниця, висловлює свою впевненість у перемозі фільму: «Це чудова робота. Як можна не виграти?»

Лєна Чиченіна також впевнена в успіху «Порцелянової війни», відзначаючи, що копродукція з американськими партнерами є важливою для просування фільму на міжнародному рівні.

Залиште відповідь

Ваша електронна адреса не буде опублікована.