Астрономи вимагають заборонити нав'язливу рекламу в космосі, яка буде видна з Землі без використання телескопів. Як повідомляє SPACENEWS, цю заяву було озвучено під час прес-брифінгу на 245-му засіданні Американського астрономічного товариства (AAS). Організація підкреслила необхідність заборони "нав'язливої космічної реклами", оскільки вона може перешкоджати астрономічним спостереженням із землі.
Згідно з чинним федеральним законодавством США, нав'язлива космічна реклама визначається як реклама, що може бути помічена людиною на поверхні Землі без допомоги телескопів або інших технологій. У Сполучених Штатах вже довгий час забороняється видача ліцензій на такі "послуги". Однак Джон Барентайн, представник компанії Dark Sky Consulting і член Комітету AAS із захисту астрономії та космічного середовища (COMPASSE), висловив занепокоєння, зазначивши, що зростає ймовірність запуску "рекламних супутників" компаніями з інших країн.
"Цей вид реклами настільки привабливий, що важко уявити, що хтось не спробує ним скористатися. Комерційна цінність може підштовхнути до цього", – зазначив Барентайн.
Він також згадав російську компанію Avant Space, яка в квітні 2024 року планує запустити кубсат 3U для тестування технологій, необхідних для подальшого супутникового угрупування. Avant Space стверджує, що супутники можуть маневрувати на орбіті, створюючи лазерні проекції логотипів та інших візуальних матеріалів з рекламною метою. "Наскільки мені відомо, їхня демонстрація технологій пройшла успішно", – сказав він.
Ще одна російська компанія, StartRocket, у 2019 році уклала контракт із російською філією PepsiCo на просування енергетичного напою в космосі, сподіваючись створити логотип за допомогою флоту малих супутників. Однак після тестування з використанням висотного аеростата PepsiCo відмовилася від цього плану.
"AAS закликає до глобальної заборони нав'язливої космічної реклами через міжнародні конвенції, договори або закони. Вони також рекомендують представникам США в Комітеті ООН з мирного використання космічного простору (COPUOS) підтримати заборону," – йдеться в їхній заяві.
Барентайн також висловив сподівання, що США активно просуватимуть це питання на COPUOS, прагнучи встановити хоча б певні норми в міжнародній спільноті для уникнення подібної реклами.
Нагадаємо, у 2021 році Business Insider повідомив, що компанія SpaceX Ілона Маска та канадський стартап Geometric Energy Corporation (GEC) мають намір реалізувати перший рекламний борд на орбіті Землі. Під час запуску ракети-носія Falcon 9 планується вивести в космос супутник CubeSat, що має кубічну форму з екраном, який транслюватиме зображення на онлайн-платформи Twitch і YouTube.