Спеціальний комітет ради директорів Tesla розглядає можливість нової схеми винагороди для Ілона Маска — йому можуть надати ще один опціонний пакет на акції, аби прояснити ситуацію щодо його перспектив у компанії.
Про це повідомляє Financial Times.
До складу комітету входять лише голова ради директорів Робін Денголм та незалежна директорка Кетлін Вілсон-Томпсон. Вони також розглядають альтернативні варіанти винагороди за попередні досягнення Маска, якщо суд у Делавері остаточно не затвердить рекордну угоду 2018 року.
Питання щодо цієї угоди, яка включала 304 мільйони опціонів на суму до 56 мільярдів доларів у 2018-му (максимум — 146 мільярдів доларів), розглядається вже протягом семи років. На початку 2024-го суддя Кетлін МакКормік анулювала її, зазначивши, що рада директорів діяла "як покірні слуги надмірно впевненого лідера".
Комітет тільки розпочав роботу, тож жодних гарантій щодо нового пакета наразі немає. Якщо його все ж затвердять, право на опціони Маск отримає після виконання Tesla окремих фінансових, операційних і ринкових умов.
Крім того, компанія відклала подачу проксі-заяви, через що щорічні збори акціонерів можуть бути перенесені, хоча зазвичай вони відбуваються у травні або червні.
Маск неодноразово заявляв, що може покинути Tesla, якщо не отримає більшого контролю над нею. За його словами, лише при частці мінімум 25% він здатний "протистояти активістам і гарантувати етичне використання штучного інтелекту". Наразі ж Маску належить менше 13% акцій компанії.
Після цього він пообіцяв "зосередитися сильніше на Tesla" і став частіше бувати на головному офісі в Техасі. У Tesla заперечили повідомлення про пошук нового керівника.
З грудня акції Tesla впали на 32%, але на фоні останніх заяв Маска показали зростання. Однак, новий компенсаційний пакет вже підпорядковується не законам Делаверу, а Техасу, адже компанія змінила юрисдикцію.
Читайте також: З таким власником і ворогів не треба: як Ілон Маск руйнує бізнес Tesla
Варто зазначити:
Tesla фіксує падіння продажів у Китаї вже сьомий місяць поспіль, що зумовлено посиленням конкуренції з боку китайських автомобільних компаній, переважно BYD.
У квітні Tesla продала в Іспанії на 36% менше нових авто, ніж роком раніше — це 571 автомобіль.
Продажі нових автомобілів Tesla у Європі зменшились у березні на 28,2% порівняно з аналогічним торішнім періодом, хоча загальний продаж електрокарів на акумуляторах у регіоні зріс на 23,6%.