Хто наживається: проблеми з “тіньовим флотом” Путіна

Так званий тіньовий флот наразі сприяє Москві в обході санкцій та отриманні прибутків від нафтопродуктів. Як зазначає речник Військово-морських сил ЗСУ Дмитро Плетенчук, частина танкерів, що транспортують нафтопродукти, має зв'язки з комерційними структурами з третіх країн. "Багато експертів вважають термін 'тіньовий флот' некоректним. Я з ними погоджуюсь, адже 'тіньовий' він лише умовно. Усі ці судна працюють в межах міжнародного права. Є багато нюансів – від страхового ринку до тих, хто отримує вигоду від цих перевезень у цивілізованих країнах", – підкреслив Плетенчук під час інтерв'ю на "Еспресо".

Він уточнив, що існують судна, які, наприклад, належать Російській Федерації. Вони плавають під російськими прапорами і належать російським компаніям або державним підприємствам. Серед таких танкерів – "Волгонефть-212" і "Волгонефть-239", які 15 грудня 2024 року потрапили в аварію в Чорному морі, що призвело до значної екологічної катастрофи.

"Багато танкерів, які беруть участь у перевантаженнях і допомагають росіянам заробляти, іноді навіть обходячи санкції, мають власників з третіх країн. І йдеться про досить цивілізовані країни. Адже прапор, під яким вони плавають, не є вирішальним чинником. Існують власники, а також кінцеві бенефіціари, які отримують цю нафту", – підкреслив військовий.

Нові американські санкції проти російської нафти та газу можуть суттєво вплинути на експорт російської нафти до Китаю та Індії. Reuters повідомляв, що такої думки дотримуються чотири співрозмовники видання, залучені до російського нафтового експорту, а також три джерела, пов’язані з нафтопереробною промисловістю в Індії. Після впровадження перших нафтових санкцій у 2022 році Росії вдалося швидко адаптуватися та налагодити постачання нафти клієнтам за допомогою "тіньового флоту" зі старих танкерів.

Проте до сьогодні сотні цих суден та багато російських нафтотрейдерів залишалися за межами санкцій США, оскільки адміністрація Байдена боялася глобального зростання цін на нафту.

Comments (0)
Add Comment