Естонський міністр розробив план компенсації витрат на охорону підводних кабелів у Балтійському морі

Судноплавним компаніям, можливо, доведеться сплачувати збір за користування Балтійським морем – одним із найбільш завантажених морських шляхів у світі. Міністр оборони Естонії Ханно Певкур зазначив, що це виправдано для покриття високих витрат на захист підводних кабелів після ряду порушень, про що повідомляє Reuters.

Певкур підкреслив, що окрім патрулювання країни, розглядаються й інші заходи для захисту кабелів, такі як встановлення датчиків для виявлення якорів, що тягнуться по дну моря, а також будівництво кожухів чи захисних стін навколо цих кабелів.

За його словами, це вплине на ціни, і незалежно від того, чи будуть країни чи оператори кабелів покривати ці витрати, фінально за все заплатять споживачі через підвищення податків або витрат на комунальні послуги.

Ще одним із можливих варіантів, на думку Певкура, є введення податку на судна, які проходять через Балтійське море, що межує з вісьмома країнами НАТО та Росією. Він пояснив: "Якщо ви, наприклад, йдете в аеропорт, ви платите за посадку, аеропортовий збір, що включається в квиток. Тож цілком ймовірно, що коли ви проходите через Датські протоки, компанії можуть бути зобов’язані покривати витрати на це, оскільки це по суті буде страховий збір за можливе пошкодження кабелів".

Певкур додав, що розглядаються різні варіанти і країнам потрібно знайти спільне рішення. Він також вважає, що хоча офіційні розслідування тривають, низка інцидентів свідчить про скоординовані дії суден, які є частиною "тіньового флоту" Росії.

"Коли ми бачимо, що ці судна належать до тіньового флоту Росії, хоча мають різні прапори… це змушує нас з’єднати всі факти", – зазначив він.

У понеділок шведські власті затримали судно під малтійським прапором через пошкодження кабелю, що з'єднує Латвію і Швецію. Це вже четвертий подібний випадок за рік, що також зачепив лінії електропередач та телекомунікацій між Естонією і Фінляндією.

Минулого тижня НАТО оголосило про намір розмістити фрегати, патрульні літаки та безпілотники в Балтійському морі після серії інцидентів, коли судна пошкодили електричні та комунікаційні кабелі своїми якорями, що було розцінено як ймовірний саботаж.

Москва в свою чергу звинуватила західні країни у висуненні "бездоказових" звинувачень щодо її причетності до інцидентів.

Comments (0)
Add Comment