Маршрут польоту гелікоптера Black Hawk, який потрапив у аварію з літаком American Airlines, не був складним. Екіпаж військового гелікоптера виконував звичайний тренувальний політ у межах добре відомого коридору. Про це повідомив у четвер представник армії США Джонатан Козіол, який має майже тридцятирічний досвід у військовій авіації. Козіол уточнив під час брифінгу для медіа, що цей політ, ймовірно, вважався "низькоризиковим", а не середнім чи високим за рівнем загроз.
Під час оцінки ризиків перед польотом і брифінгів військові зобов’язані враховувати різноманітні фактори, такі як погодні умови, тип місії та можливі загрози. Хоча Козіол працює у штабі армійської авіації, він не брав участі у виконанні чи контролі цього польоту.
Того ж дня міністр оборони Піт Хегсет зазначив, що політ був "звичайним" і проходив у "стандартному" коридорі. Гелікоптер слідував маршрутом 4, що є стандартним для подібних польотів, і, за словами Козіола, "не повинно було виникати проблем".
За його словами, екіпажі 12-го авіаційного батальйону, розташованого у Форт Белвуар, штат Вірджинія, хорошо знайомі з повітряним простором Вашингтона та його околицями. Основна діяльність цього підрозділу полягає в транспортуванні військових та VIP-персон у регіоні національної столиці та забезпеченні їх евакуації в кризових ситуаціях.
Щодо маршруту польоту Black Hawk, Козіол підкреслив: "Це відносно легкий коридор для польоту, оскільки ви летите над річкою". Він пояснив, що міські ліхтарі, розташовані по обидва боки річки, слугують природними орієнтирами для пілотів. Окрім того, гелікоптер був обладнаний навігаційною картою, що дозволяло екіпажу моніторити свою позицію у реальному часі.
"У вас є темрява річки, і вогні по обидва боки, а також поворотний маяк на аеропорту Рейгана, який вказує на аеродром і його рух, щоб вони точно знали, де знаходяться", – додав Козіол.
В регіоні національної столиці існує кілька стандартних повітряних маршрутів, якими щоденно користуються урядові літаки. Деякі з цих маршрутів пролягають через заборонений повітряний простір поблизу стратегічних об’єктів, таких як Пентагон, Білий дім та Національний торговий центр.
Кожен політ потребує координації з управлінням повітряного руху, включаючи Вашингтонський національний аеропорт імені Рональда Рейгана, який призначає кожному рейсу унікальний чотиризначний номер для моніторингу його пересування. Внутрішньо у військовому підрозділі такі польоти плануються та контролюються з особливою увагою.
Пілоти Black Hawk під час польоту використовували окуляри нічного бачення, які можуть зменшувати периферійний зір і впливати на сприйняття глибини. Згідно з даними Козіола, військові пілоти регулярно проходять навчання для мінімізації подібних ефектів.
"Звичайно, вони корисні вночі, і в міському середовищі вони також залишаються корисними", – зазначив Козіол. Він додав, що міські ліхтарі можуть ускладнювати використання окулярів нічного бачення, але політ над річкою не повинен був викликати серйозних проблем.
Екіпаж складався з трьох досвідчених пілотів – двох пілотів і старшого бортінженера. Обидва пілоти мали сумарно не менше 1500 годин нальоту. Один з них був командиром польоту та інструктором, який здійснював контроль над щорічною підготовкою другого пілота, що мав 500 годин нальоту та також раніше виконував обов’язки командира.
Причина трагедії, внаслідок якої загинули всі члени екіпажу, наразі невідома. Розслідування триває.
Як повідомлялося раніше, в ніч на четвер у столиці США розбився пасажирський літак. Момент аварії зафіксували камери спостереження, які показали, що літак заходив на посадку, коли йому перекрив траєкторію військовий гелікоптер. В результаті сталося зіткнення, і обидва літаки впали у річку.
Президент США Дональд Трамп прокоментував трагедію у соціальних мережах, висловивши здивування діями пілота вертольота та бездіяльністю диспетчерів, які не попередили військових про небезпеку зіткнення з пасажирським літаком.