Замовлення контейнерних суден для перевезення вантажів із Китаю до Сполучених Штатів різко підскочили після того, як було оголошено про 90-денне двостороннє припинення дії торговельних тарифів.
Про це інформує агентство Reuters.
Послаблення обмежень у торгівлі вже призвело до транспортних заторів у китайських портах та на виробництвах, розв’язання яких може тривати кілька тижнів.
Імпортери зі США — від сфери взуття й меблів до виробів для будівництва й автозапчастин — намагаються відправити товари до моменту можливого повернення мит, що створює ризики збоїв, схожих на ті, що виникли у пандемію COVID-19.
Різке збільшення вантажообігу у ключових портах, наприклад, Янтянь у місті Шеньчжень, через який проходить понад двадцять п’ять відсотків китайських товарів у США, змушує судновласників змінювати графіки та координувати швартування суден.
"Попит перевищує можливості, тому зараз ми співпрацюємо лише з клієнтами, які мають довгострокові угоди. Для випадкових замовлень майже не залишилося місць", — повідомив Reuters представник компанії Hapag-Lloyd з Німеччини.
Як зазначає Vizion — компанія, що забезпечує програмне рішення для моніторингу контейнерних перевезень, середній тижневий обсяг бронювань за останній семиденний період виріс на 277%.
У результаті цього різкого зростання перевезень найближчим часом порти на західному узбережжі США можуть зіткнутися із напливом суден.
Тим не менш, галузеві експерти, зокрема керівник порту Лос-Анджелеса — головного імпортного порту США для китайських товарів, прогнозують подальше збільшення обсягів, але підкреслюють, що ситуація залишатиметься контрольованою.