Китайська компанія BYD, що спеціалізується на електрокарах, суттєво знизила вартість своїх автомобілів на внутрішньому ринку, підсилюючи суперництво з Tesla у Китаї.
Про це повідомляє видання The Telegraph.
BYD зменшила ціну на свою найпопулярнішу бюджетну модель Seagull на 20%, встановивши її на рівні 55 800 юанів (близько 5 700 фунтів стерлінгів). Це майже у чотири рази дешевше за доступну модель Tesla Model 3, яка коштує 231 900 юанів.
Компанія також оголосила про ряд знижок на 22 моделі в Китаї, які триватимуть до кінця червня. Цей крок став реакцією на уповільнення продажів на внутрішньому ринку та ймовірне введення мит на імпорт авто в ЄС і США.
Хоч Seagull значно компактніший за Model 3, його невисока ціна демонструє прогрес китайських автовиробників у здешевленні електромобілів. Китай утримує лідерство за обсягами продажу електрокарів у світі, а місцеві компанії активно вкладають у створення доступних моделей.
Зниження вартості свідчить про жорстку конкурентну боротьбу. У квітні на складах дилерів по всій країні залишилося 3,5 мільйона непроданих електрокарів — абсолютний рекорд з грудня 2023 року. Економічне уповільнення також негативно вплинуло на попит.
Ця ситуація ускладнює позиції Tesla, оскільки Китай є її другим за величиною ринком. У квітні продажі Tesla, вироблених у Китаї, для місцевих та європейських споживачів скоротилися на 6% в річному вимірі. Загалом спад триває вже сьомий місяць поспіль.
Після появи новини про зниження цін акції BYD на Гонконгській біржі впали на 5,9%, оскільки інвестори побоюються зменшення прибутковості. Акції компаній-конкурентів Li Auto та Great Wall Motor також втратили в ціні — на 3,2% та 2,7% відповідно.
На думку старшого економіста ING Ріко Лумана, поточна "цінова війна" ще раз доводить посилення конкуренції серед виробників у Китаї та ознаку зрілості ринку електрокарів.
Хоча знижки діють лише на території Китаю, західні автовиробники вже давно не здатні конкурувати з китайськими цінами. Чистка Tesla на європейському ринку скорочується: у січні BYD вперше обійшла її у Великій Британії, а у квітні — і в загальноєвропейських продажах. Додатково до цього падіння призвів бойкот від деяких автолюбителів через підтримку Ілоном Маском Дональда Трампа.
Інтерес до китайських автомобілів у Великій Британії суттєво зріс. За інформацією Auto Trader, упродовж перших чотирьох місяців поточного року кількість переглядів китайських автобрендів на сайті перевищила 1,4 мільйона — це вже 5,3% ринку, хоча торік цей показник становив лише 1,3%.
Близько 50% усіх переглядів і пропозицій китайських авто на платформі забезпечує компанія BYD. До британського авторинку також приєдналися такі китайські виробники, як Jaecoo, Leapmotor, Skywell, Omoda і Xpeng.
Додатково:
Вартість акцій китайських автокомпаній різко впала після того, як BYD знизила ціни на свої автомобілі.
У квітні BYD вперше перевершила Tesla за кількістю реалізованих електромобілів у Європі.