Експорт через український морський коридор у квітні зменшився на 45 відсотків за даними АМПУ

У квітні обсяг експорту через морський маршрут України скоротився на 45% у порівнянні з квітнем 2024 року і становив 5,3 млн тонн.

Про це повідомляє "Укрінформ" із посиланням на дані Адміністрації морських портів України.

Згідно з офіційною інформацією, у квітні 2025 року морські порти України сумарно перевантажили 6 млн тонн вантажів, повідомили в АМПУ.

Зокрема, порт "Південний" обробив 2,4 млн тонн, "Чорноморськ" – 1,8 млн тонн, Одеський порт – 1 млн тонн. Порти Дунайського регіону (Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ) загалом переробили приблизно 800 тисяч тонн вантажів.

Основну частину вантажопотоку у квітні склали зернові – 3,1 млн тонн, а також руда – 1 млн тонн.

Серед експортних вантажів, що були відправлені морським коридором у квітні, найбільшу частку займала агропродукція – 2,9 млн тонн.

Як зазначив заступник голови ДП "АМПУ" В'ячеслав Харкавенко, навіть в умовах значних загроз українські морські порти демонструють стійкість у роботі.

Водночас він наголосив на скороченні площ сільгоспугідь через повномасштабну війну, мінування територій, тимчасову окупацію, а також на падінні обсягів промислового виробництва, особливо у металургії.

Додатково:

Президент України Володимир Зеленський раніше розповідав, що за півтора року роботи морського торгового маршруту з України було відправлено 100 млн тонн вантажів у 53 країни на всіх континентах світу – Азії, Африці, Європі та Америці.

Раніше стало відомо, що морський коридор, організований Військово-морськими силами ЗСУ, дозволив експортувати більше продукції, ніж під час дії "зернової угоди".

Також повідомлялось, що через зупинку портів Миколаївська область втрачає свої ринки. "Унаслідок припинення роботи портів у Миколаєві бізнес змушений будувати нові логістичні маршрути через інші області — такі як Ізмаїл, і ми втрачаємо потенційних покупців нашої продукції", — розповів керівник Миколаївської ОВА Віталій Кім.

Раніше заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков пояснив, що роботу Херсонського морського торгового порту можна буде відновити лише після визволення лівобережної Херсонської області та припинення обстрілів міста.

Повідомлялося також, що "Дельта-лоцман" (філія АМПУ) за результатами тендеру придбала у ТОВ "Верф "Чорноморські яхти" катер за 132,00 млн грн. З цієї суми імпортні складові становлять 78,00 млн грн.

Comments (0)
Add Comment